loading...
وب سایت رسمی ربیع الانام
علی دلاوری بازدید : 101 چهارشنبه 25 آذر 1394 نظرات (0)

 

نشانه‌های ظهور به طور مفصل :

نشانه‌های حتمی :

از امام جعفر صادق نقل شده‌است:

پیش از قیام قائم پنج علامت حتمی استیمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته‌شدن نفس زکیه، وفرورفتن سرزمین بیداء.

 

خروج سفیانی:

به‌باور شیعه، سفیانی از نسل ابوسفیان است و در نهایت به‌دست حجت بن حسن مهدی شکست خورده و کشته می‌شود. از علی بن حسین زین‌العابدین نقل شده: «امر قائم از سوی خداوند حتمی است، و امر سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی است. قائم ظهور نمی‌کند مگر پس از آمدن سفیانی

خروج یمانی:

خروج یمانی از یمانی احتمالاً در ماه رجب از یمن که به پشتیبانی از اهل بیت علیه سفیانی قیام می‌کند و مردم را به حق و عدل فرامی‌خواند. این سپاه در عراق با سپاهی که از خراسان آمده متحد می‌شوند.

صیحه آسمانی:

صدای آسمانی در ماه رمضان (احتمالاً سحرگاه بیست‌وسوم). که صدای جبرئیل و در حمایت از اهل بیت محمد است. به‌گونه‌ای که هر کس در هر کجای زمین، آن‌را خواهد شنید و معنی آن را به زبان خود خواهد فهمید. احتمالاً در همان روز صدایی دیگر شنیده می‌شود که از طرف شیطان و در حمایت از سفیانی است، که سبب تردید مردم می‌شود.

کشته شدن نفس زکیه:

کشته شدن نفس زکیه (انسان بی‌گناهدر خانه خدا (مسجدالحرام) و بین حجرالاسود و مقام ابراهیم. احتمالاً در ۲۵ذی‌الحجه. احتمالاً هم‌زمان با کشته شدن این فرد پسرعمو و دخترعموی او هم در شهر مدینه کشته می‌شوند و جنازه آن‌ها را جلوی درب مسجد محمد یامسجدالنبی آویزان می‌کنند.

فرورفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیدا:

فرورفتن لشکری که سفیانی به عربستان فرستاده در بیابانی به نام بیدا که بین مکه و مدینه واقع شده‌است

علی بن ابی‌طالب در آیه ذیل وَلَوْ تَرَی إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ می‌گوید: «کمی پیش از قیام مهدی، سفیانی خروج می‌کند؛ سپس به‌اندازه دورانحاملگی یک زن که نزدیک به ۹ ماه است حکومت می‌کند. لشکریان او وارد مدینه می‌شوند تااین‌که به بیداء می‌رسند و خداوند آنان را در زمین فرومی‌برد.

نشانه های غیر حتمی:

·اختلاف بنی‌عباس در ریاست دنیا و زوال حکومت ایشان

·کشته شدن آخرین پادشاه بنی‌عباس به نام «عبدالله».

·خورشیدگرفتگی در نیمه ماه رمضان، برخلاف عادت

·ماه‌گرفتگی در آغاز یا آخر آن ماه رمضان، برخلاف عادت

·خروج مردی از قزوین که همنام یکی از پیامبران است و جور و ستم زیادی به مردم می‌کند.

·خروج شیصبانی

·فرو رفتن بخش غربی مسجد دمشق

·فرو رفتن یکی از روستاهای شام به نام خرشنا در زمین.

·ویرانی بصره

·کشتن فردی که علیه سفیانی قیام کرده در پشت کوفه همراه هفتاد نفر از یارانش.

·ویران شدن دیوار مسجد کوفه.

·به‌اهتزاز درآمدن پرچم‌های سیاه از جانب خراسان. این سپاه در منطقه‌ای نزدیک شیراز با سپاه سفیانی خواهد جنگید و اولین شکست را بر آنان تحمیل خواهد کرد. این پرچم‌ها تا زمانی که به بیت‌المقدس برسند، پایین آورده نخواهند شد.

·ظهور مغربی در مصر و حکومت او بر مردم شام.

·فرود ترک‌ها به جزیره.

·ورود رومیان به رمله.

·طلوع ستاره درخشان در سمت مشرق که همچون ماه می‌درخشد سپس دو جانب آن خم گردد که نزدیک شود که آن دو جانب به همدیگر متّصل شوند.

·پدید آمدن سرخی در آسمان که در فضا پراکنده گردد.

·آتشی در طول مشرق، آشکار شود و سه روز یا هفت روز در آسمان باقی بماند.

·آزادی عرب از اسارت و حکومتشان بر شهرها و کشورها.

·بیرون رفتن عرب از تحت نفوذ سلطان عجم (غیرعرب(

·کشتن امیر مصر، توسّط مردم مصر.

·ویرانی گسترده در شام و عراق.

·کشمکش سه گروه در شاماصهب و ابلق و سفیانی

·به جنبش در آمدن بیرق‌های قیس از مصر.

·آمدن اسب‌هایی از جانب مغرب، تا اینکه در کنار حیره نزدیک کوفهبسته شوند.

·برافراشته شدن پرچم‌های سیاه از جانب مشرق به سوی حیره.

·طغیان آب فرات، به طوری که سرازیر کوچه‌های کوفه گردد.

·خروج شصت دروغگو که همه آنان ادّعای پیامبری می‌کنند.

·خروج دوازده نفر از نژاد ابوطالب که همه آنها خلایق را به اطاعت خویش می‌خوانند.

·سوزاندن مردی بلندمقام از شیعیان بنی‌عبّاس بین سرزمین جلولاءواقع‌در هفت‌فرسخی خانقین و سرزمین خانقین.

·بستن پلی نزدیک محله «کرخبغداد.

·برخاستن باد سیاهی در بغداد، در آغاز روز.

·زمین‌لرزه شدید در بغداد.

·فرو رفتن بیش‌تر شهر بغداد در زمین بر اثر زمین‌لرزه.

·ترس عمومی که عراق و بغداد را فراگیرد.

·مرگ‌های سریع و عمومی در بغداد.

·کم شدن اموال و انسان‌ها و محصول کشاورزی.

·دو بار پیدایش ملخ، یکی در فصل خود و دیگری در غیر فصل خود؛ تاآن‌جاکه زراعت‌ها و غلاّت را از بین ببرد.

·کم شدن غلاّت و محصولات گیاهی و بروز قحطی

·اختلاف و کشمکش دو صنف از عجمغیرعرب، و خونریزی بسیار میانشان.

·خرابی ری

·جنگ بین جوانان ارمنی و آذربایجانی.

·بیرون آمدن بردگان از زیر فرمان اربابان و کشتن اربابان.

·مسخ شدن گروهی از بدعت‌گذاران به میمون و خوک.

·پیروزی بردگان بر شهرهای اربابان.

·ندای غیرعادی از آسمان بر همه جهان به طوری که هرکسی در هر زبانی باشد آن ندا را به زبان خودش می‌شنود.

در کل ۵ صدا از آسمان شنیده خواهد شد که فقط مورد چهارم (که در ماه رمضان است) حتمی است. ۳ صدای اول در ماه رجب و به این شکل خواهد بود:

ندای اول: «ألا لعنة الله علی القوم الظالمین»؛ «بدانید لعنت خدا شامل حال جمعیت ظالم و ستمکار می‌شود

ندای دوم: «یا معاشرالمؤمنین أزفة الآزفة؛ «ای گروه مؤمنان! قیامت (ظهور) نزدیک شده‌است

ندای سوم: (که همراه با بدن آشکار و نمایانی است): «ألا إن الله بعث مهدی آل محمد للقضاء علی‌الظالمین»؛ «بدانید که خداوند مهدی آل محمد (ص) را برای اجرای قضای خود بر ستمکاران برانگیخت و فرستاد

صدای چهارم که در ماه رمضان (احتمالاً سحرگاه بیست‌وسوم) است و از طرف جبرئیل خواهد بود، در حمایت از اهل بیت شهادت خواهد داد.

صدای پنجم که از طرف شیطان است (احتمالاً غروب بیست‌وسوم) به‌طرفداری از سفیانی خواهد بود.

·پیدایش چهره و سینه انسان (احتمالاً چهره علی یا عیسی) در قرص خورشید که همه او را خواهند شناخت.

·مردگانی زنده از قبرها بیرون آیند و به دنیا بازگردند و به دیدوبازدید با همدیگر بپردازند.

·در پایان همه، ۲۴ بار، باران پی‌درپی می‌آید و زمین خشک را پس از مرگش، زنده و سبز و خرّم می‌کند و به دنبال آن برکت‌های زمین بروز می‌نماید و در دسترس قرار می‌گیرد. (احتمالاً پس از ظهور رخ می‌دهد(

قیام و خروج سید خراسانی:

در برخی از روایات از خروج سید خراسانی به عنوان علائم ظهور نام برده شده (اما ظاهرا در هیچ حدیثی به صراحت جزو علائم حتمی شمرده نشده است.) برخی محدثین سید خراسانی را با سید حسنی یکی دانسته اند. و بعضی نفس زکیه را همان سید حسنی دانسته اند. به هر شکل تعداد زیادی احادیث همزمان با قیام یمانی و شورش سفیانی از سید خراسانی هم نام برده اند. طبق احادیث سید خراسانی جوانی گندمگون و چهارشانه اهل تمیم است به نام شعیب بن صالح که با چهار هزار نفر از ری قیام می کند. لباسهی ایشان سفید و پرچم هایشان سیاه است و وارد سرزمین ایلیا (قدس) می شود و پرچمدار حضرت مهدی (عج) خواهد بود

علائم ظهور امام زمان از ديدگاه امام صادق:

امام صادق (ع) به يکي از ياران خود فرمود :

 (1) هر گاه ديدي : حق بميرد و طرفدارانش نابود شوند .

  (2) ظلم و ستم فراگير شده است .

  (3) قرآن فرسوده و بدعتهايي از روي هوا و هوس ، در مفاهيم آن آمده است .

  (4) دين خدا ( عملاً ) توخالي شده ، همانند ظريفي که آن را واژگون

  (5) طرفداران و اهل باطن بر اهل حق پيشي گرفته اند .

6)  کارهاي بد آشکار شده و از آن نهي نمي شود و بدکاران بازخواست نمي شوند .

  (7) مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا کنند .

  (8) شخص بدکار دروغ گويد و کسي دروغ و نسبت نا رواي او را رد نمي کند .

  (9) بچه ها به بزرگان احترام نمي گذارند .

  (10) قطع پيوند خويشاوندي شود.

  (11) بدکاران را ستايش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او بر نگردد.

  (12) نوجوانان پسر همانن کنند که زنان مي کنند .

  (13) زنان با زنان ازدواج نمايند .

  (14) انسانها اموال خود را در غير اطاعت خدا مصرف مي کنند و کسي مانع نمي شود .

  (15) افراد با ديدن کار و تلاش نا مناسب مومن ، به خدا پناه مي برند .

  (16)مداحي دروغين از اشخاص ، زياد شود.

(17)    همسايه همسايه خود را اذيت مي کند و از آن جلوگيري نمي شود .

  (18) کافر به خاطر سختي مومن ، شاد است .

  (19) شراب را آشکار را مي آشامند و براي نوشيدن آن کنار هم مي نشينند و از خداوند متعال نمي ترسند .

  (20) کسي که امر به معروف مي کنند خوار و ذليل است .

  (21) آدم بدکار در آنچه آن را خداوند دوست ندارد ، نيرومند و مورد ستايش است .

  (22) اهل قرآن و دوستان آنها خوارند .

  (23) راه نيک بسته و راه بد باز است .

  (24) خانه کعبه تعطيل شده و به تعطيلي آن دستور داده مي شود .

  (25)انسان به زبان مي گويد ولي عمل نمي کند .

  (26) مومن خوار و ذليل شمرده شود.

  (27) بدعت و زنا آشکار شود.

(28)   مردم به شهادت و گواهي نا حق اعتماد کنند .

(29)    حلال حرام شود و حرام حلال گردد.

( 30)دين بر اساس ميل اشخلص معني شود ، و کتاب خدا و احکام آن تعطيل مي گردد .

31)    جرات بر گناه آشکار مي شود و ديگر کسي براي انجام آن منتظر تارکي شب نگردد .

  (32) مومن نتواند نهي از منکر کند مگر در قلبش .

  (33) ثروت بسيار زياد در راه خشم خدا خرج گردد.

  (34) سردمداران به کفر نزديک شوند و از نيکو کاران دور شوند .

35)   واليان در قضاوت رشوه بگيرند .

  (36) مرد به خاطر همبستري با همسران خود مورد سرزنش قرار گيرد .

  (37) آشکارا قمار بازي مي شود .

  (38) مشروبات الکلي به طور آشکار بدون مانع خريد و فروش مي شود.

(39)  در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت کنند .

  (40) مسجد طلاکاري  زينت داده شود  .

  (41) حج و جهاد براي خدا نيست .

 (42)با حيوانات آميزش مي شود.

 (43)  آلات موسيقي و لهو و در مدينه و مکه آشکار مي گردد.

  (44) علايم آسماني آشکار شوند و کسي از آن نگران نشود .

  (45) پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرين کند و از مرگشان شاد گردد.

  (46) به وسيله شراب بيمار را مداوا و براي بهبودي آن را تجويز کنند .

  (47) وقت در اول نمازها را سبک بشمارند .

  (48) مسجد ها پر است از کساني که از خدا نترسند و غيبت هم نمايند.

  (49) براي اذان و نماز مزد مي گيرند .

علائم ظهور امام زمان از ديدگاه اهل بیت :

امام صادق (ع) فرمود : پيش از ظهور قائم (عج) پنج نشانه حتمي است . يماني ، سفياني ، صيحدي آسماني ، قتل نفس زگيه ، و فرورفتن در بيابان و نيز هم او فرموده است : ( وقوع ندا از امور حتمي است ، وسفياني از امور حتمي است و يماني از امور حتمي است و کشته شدن نفس زکيه از امور حتمي است و کف دستي که از افق آسمان بيرون مي آيد از امور حتمي استو اضافه فرمود : و نيز وحشتي در ماه رمضان است که خفته بيدار کند و شخص بيدار را به وحشت انداخته و دوشيزگان پرده نشين را از پشت پرده بيرون مي آورد

و اميرالمومنين (ع) از رسول خدا (ص) روايت نموده که فرمود : ده چيزاست که پيش از قيامت حتماً به وقوع خواهد پيوست : سفياني ، دجال ، دخان ، دابه ، خروج قائم پيش از طلوع خورشيد از مغرب ، نزول عيسي ، خسوف در مشرق ، خسوف در جزيره العرب ، آتشي که از مرکز عدن شعله مي کشد و مردم را به سوي بيابان محشر هدايت مي کند .

و امام محمد باقر (ع) فرموده استدر کوفه پرچم هاي سياهي که از خراسان بيرون آمده است فرود مي آيد ، و وقتي مهدي (ع) ظاهر شد براي بيعت گرفتن به سوي آن مي فرستد

ثعلبه ازدي مي گويد : از امام باقر (ع) شنيدم که فرمود : دو نشانه قبل از ظهور قائم (ع) پديد مي آيد .

الف) گرفتن خورشيد در نيمه ماه رمضان . ب ) گرفتن ماه در آخر همان ماه . عرض کردم کسوف خورشيد در آخر ماه و خسوف در نيمه ماه رمضان مي باشد . فرمود من بر آنچه مي گويم آگاه تر هستم و اين دو حادثه نشانه است که از زمان هبوط آدم (ع) تا به حال اتفاق نيفتاده است .

محمد بن مسلم مي گويد ک از امام صادق (ع) شنيدم که فرمود پيش از ظهور قائم (ع) از سوي خدا بلا و آزمايش به وجود آيد :« ولنبلونکم بشي من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و النفس و الثمرات

قطعاً همه شما را با چيزي از ترس ، گرسنگي ، زيان مالي و جاني و کمبود ميوه ها ازمايش مي کنيمسپس ( معني آيه را توضيح داد ) فرمود : ترس از شاهان بني فلان ( بني عباس ) گرسنگي از گراني قيمت ها و کمبود اموال ، از کساد و رکود ، تجارت و بهره ي اندک از آن و کاهش ميوه ها و محصول به خاطر خشکي زمين و برکت ميوه ها از آزمايش هاي خداوند باري تعالي پيش از ظهور مهدي (ع) است پس دنباله آيه فوق را خواند « و بشرالصابرين » به صابران مژده بده

مژده از اين نظر که در آن هنگام حضرت قائم (ع) به زودي خروج کند

امير مومنان علي (ع) فرمود : ( در استانه ظهور حضرت قائم (ع) مرگ سرخ و مرگ سفيد بوجود مي آيد و ملخهايي که همانند رنگ خون قرمز هستند در غير موقع آشکار مي شوند اما مرگ سرخ عبارت است از کشتن با شمشير و مرگ سفيد بيماري طاعون مي باشد

برای مراجعه به منبع 1 کلیک کنید....                    برای مراجعه به منبع 2 کلیک کنید....

 

https://rozup.ir/view/1051082/Untitled-3.jpg

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد سایت؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 748
  • بازدید کلی : 7,980